Prikaz knjige Sanje Pilić: Fora je biti faca, zar ne?

Roman Sanje Pilić objavila je Mozaik knjiga i ima 127 stranica. Njegova tema je istraživanje vlastitog identiteta i shvaćanje što znači biti faca. Je li to osoba koja puno psuje i glavna je u društvu?

Dječak Borna, poznat kao dobar učenik i pristojan dječak, smatrao je da su sve cure bezveze. Kad je shvatio da svi njegovi prijatelji imaju cure, a on jedini nema, odlučio je promijeniti svoj izgled i ponašanje. Književnica je podijelila roman na dvadeset poglavlja zbog jasnoće i preglednosti da čitatelju olakša praćenje teme, a napisala ga je na jednostavan i zanimljiv način prilagodljiv mlađim čitateljima.

Glavni problem u romanu bavi se pitanjem identiteta i društvene prihvaćenosti – dječak Borna ipak mijenja svoj vanjski izgled kako bi se prilagodio nastaloj situaciji. Suočava se s pritiskom vršnjaka i s očekivanjima o tome što znači biti popularan. Književnica je točno opisala probleme koji se tiču gotovo svakog tinejdžera – odnosi u društvu, u pronalasku vlastitoga identiteta, tj. otkrivanja tko si. To su bliske teme tinejdžerima s kojima se svakodnevno susreću i na taj način se svi možemo poistovjetiti s likovima u ovom romanu.

Meni se ovaj roman jako svidio zato što govori o životu jednog tinejdžera i problemima s kojima se susreće. Roman je pisan načinom koji se lako čita i s lakoćom se prati fabula. Vrlo rado bih preporučio ovaj roman svojim prijateljima (i preporučio sam ga prijatelju iz razreda) zbog zanimljivosti sadržaja, ali i poučne poruke koju dobijemo na kraju romana.

Roman može utjecati na one koji jako psuju i koji se ružno ponašaju jer saznajemo da biti faca nije ona osoba koja se ružno i bahato ponaša, nego upravo suprotno.

Noa Pohilj, 5. a